لیگ پیروز، فرصتی برای رقابت و رفاقت

تاریخ : 1401/11/19

موسسه خلاقیت جوانان پارسه و خانواده بزرگ هیپو ایران با توجه به رسالتی که از نظر علمی و اجتماعی بر دوش خود احساس می کند همواره در تلاش است تا با پیاده سازی ایده های نو و کارآمد، نقشی موثر در جهت رشد فردی و اجتماعی مخاطبین کودک و نوجوان ایفا نموده مسیری روشن به سوی توسعه را فراروی ایشان قرار دهد.

در همین راستا مجموعه بزرگ خانواده هیپو ایران با پی ریزی طرح «لیگ زبان انگلیسی پیروز» (یادواره چهره ماندگار زبان انگلیسی استان بوشهر زنده یاد ابراهیم قائدی برازجانی) بنا دارد رقابتهایی که بطور معمول در رشته های مختلف ورزشی در ذهن داریم را در حوزه زبان انگلیسی اجرا کند. رقابتی که در عین هیجان پیروزی، فرصتی برای برقراری تعامل سازنده میان زبان آموزان شهرها و استانهای مختلف و البته آشنایی و ارتباطات موثر موسسات آموزشی زبان انگلیسی و فعالان عرصه تدریس زبان است.

بر اساس اعلام روابط عمومی هیپو ایران و به نقل از ارسطو قائدی مدیرعامل موسسه خلاقیت جوانان پارسه در این طرح زبان آموزان موسسات آموزشی مختلف با تشکیل تیم هایی به رقابت تیمی با یکدیگر می پردازند تا در مرحله اول مسابقات، تیم های برتر هر شهر و استان مشخص شوند. در مرحله دوم و فینال رقابت ها تیم های برتر هر استان میهمان شهر تاریخی برازجان خواهند بود تا در اسفندماه خوش آب و هوای جنوب چند روزی را به رقابت علمی و البته برنامه های متنوع فرهنگی و گشت و گذار در استان زیبای بوشهر و شهرستان بزرگ دشتستان بپردازند.

در معرفی شهر برازجان و شهرستان دشتستان به اختصار می توان گفت این شهرستان پهناور که در مجاورت شهرستان بوشهر (مرکز استان بوشهر) و البته در دامنه کوههای کم ارتفاع بخش انتهایی رشته کوه زاگرس واقع شده با میلیونها درخت خرما (نخل) به عنوان مرکز تولید خرمای کشور شناخته می شود و با آثار تاریخی همچون بقایای کاخهایی از دوره هخامنشی و آثار متعددی از دوره ساسانی رازهای فراوانی از تاریخ پرشکوهش در دل خود جای داده است. پایه ستون های کاخ چرخاب در بخش غربی شهر برازجان از دوران پر از شکوه هخامنشی بر جای مانده و کاروانسرای مشیرالملک برازجان که بیش از یکصد سال عمر دارد و دهه ها به عنوان یک مرکز نظامی و یا زندان مورد استفاده قرار داشته در سالهای پایانی حکومت پهلوی میزبان زندانیان سیاسی معروفی همچون مهندس مهدی بازرگان، شمس‌الدین امیرعلائی، احمد انهاری، دکتر یدالله سحابی، دکتر سید محمدمهدی جعفری، علی محمد عموئی و ده‌ها تن دیگر از مبارزین انقلابی بوده است. لرد کرزن سیاستمدار و کهن نگار انگلیسی که زمانی سراسر ایران را درنوردیده و بنا به گفته خود بیشتر کاروانسراهای ایران را از نزدیک تماشا کرده بود، درباره استواری و شکوه کاروانسرای برازجان چنین می‌نویسد: در میان همه آنهایی که من دیده بودم این کاروانسرا بهتر ساخته شده بود و بهتر هم مانده بود!

برازجان در مبارزات ضداستعماری مردم جنوب علیه متجاوزین انگلیسی نیز نقشی موثر داشته و شهید میرزامحمدخان برازجانی از جمله سرداران قهرمان آن مبارزات شناخته می شود.

حالا رسیدن به فینال نخستین دوره لیگ زبان انگلیسی پیروز فرصتی است تا فعالان زبان انگلیسی از اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران در هوای بهاری اسفندماه برازجان میهمان موسسه خلاقیت جوانان پارسه و شهر تاریخی برازجان باشند.

 

TOP