المپیاد هیپو و ضرورت هماهنگی با تغییرات بازار ارز

تاریخ : 1401/12/09

رویداد جهانی هیپو امسال نیز همچون سالهای گذشته برگزار می شود و زبان آموزان پرشماری از کشورمان با آن همراه خواهند بود. این رویداد رقابتی که گستره ای وسیع از زبان آموزان اقصی نقاط دنیا را در بر میگیرد در سالهای گذشته عرصه افتخارآفرینی فرزندان پرتلاش ایران عزیز بوده و زبان آموزان کشورمان توانسته اند به افتخارات شایسته ای در این المپیاد دست یابند.

از آنجا که مشارکت در هر پروژه فرا مرزی مستلزم مبادلات مالی ارزی است گهگاه برخی تغییرات بازار ارز می تواند موجب تاثیراتی قابل توجه روی فعالیت های اقتصادی، تجاری، ورزشی و حتی علمی در سطح بین المللی باشد. المپیاد هیپو نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به تعاملات مالی بین المللی، هماهنگی فعالیت های مجموعه با شرایط روز بازار ارزی امری غیر قابل گریز است.

یکی از نمودهای بارز این امر، تغییرات شدید نرخ برابری دلار با ریال در روزها و هفته های اخیر است. در حالیکه همه برنامه ریزی ها و اشل هزینه های برگزاری المپیاد 2023 هیپو طی ماه های گذشته و بر اساس نوسانات دلار بین 32 تا 35 هزار تومان بسته شده بود طی هفته های اخیر شاهد رشد ناگهانی نرخ دلار تا حدود 60 هزار تومان بودیم که این نرخ در مواقعی حتی از 60 هزار تومان نیز فراتر رفت.

حالا و در شرایطی که ثبت نام متقاضیان حضور در المپیاد هیپو در حال انجام است با تصمیم هیئت مدیره هیپو ایران مبلغ ورودی متقاضیان به این رویداد بین المللی 900 هزار تومان تعیین گردیده است.

امید می رود با رفع برخی موانع تجاری و فشارهای بین المللی شاهد به ثبات رسیدن بازارهای اقتصادی کشورمان و روزهایی سرشار از سعادتمندی برای مردم شریف و غیرتمند ایران عزیز باشیم.



 

TOP