درخشش استان تهرانی ها در المپیاد جهانی زبان انگلیسی هیپو 2023

تاریخ : 1402/02/30

المپیاد جهانی زبان انگلیسی هیپو در سال 2023 نیز بیش از نیمی از مسیر خود را طی کرده تا پس از برگزاری مراحل اول و دوم این رویداد، حالا همه منتظر مشخص شدن نفرات راه یافته به فینال این رقابت مهیج باشیم.

این رویداد بزرگ که از سال ۲۰۱۲ تا کنون توسط انجمن جهانی هیپو (Global Hippo Association)  بصورت بین المللی برگزار می شود و سالانه شاهد رقابت ده ها هزار داوطلب از ده­ها کشور غیر انگلیسی زبان از نقاط دنیاست امسال چهارمین سال حضور زبان آموزان کشورمان را تجربه کرده است.

در مرحله نخست هیپو 2023 که با همراهی صدها زبان آموز 6 تا 19 ساله از کشورمان برگزار شد 67 زبان آموز ایرانی راهی دور نیمه نهایی شدند تا رقابت برای کسب سهمیه حضور در فینال ایتالیا ادامه یابد.

استان تهران در رقابتهای امسال نیز همچون سالهای گذشته حضور موفقی داشت و زبان آموزان پایتخت در مرحله نخست این رقابت جهانی کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاردند. در سطح Little Hippo نیروانا اعلمی، نورا نوعی، ماهک ملایی، رادین صفری، محیا شعبانی، امیرحسین کرمی، فرهام ترابی فرد، ریما طالبی، کیان حقانی نسب و علیرضا علیوردیلو عناوین برتر هیپو 2023 در استان تهران را به خود اختصاص دادند.

در سطح هیپو 1 سارینا منصوری، حنانه گیلگ و آدرین بابایی عناوین اول تا سوم استان را کسب کردند و دریتا نجم آبادی، رادین ترک، سونیا آقاخانی کریم آبادی، آوین فدوی صامتی، یاسمن بشاش، فاطمه حسین زاده حسین آبادی و سام جوادی دیگر عناوین برتر استان تهران را به خود اخصاص دادند.

در سطح Hippo 2 سوفیا کرمی نفر اول استان شد و هلیا سلیمی و نوشین نعمت الهی عناوین دوم و سوم هیپو را در استان تهران کسب کردند. در این رده شایلین ستایش فرجی، ویانا رفیعی، ستاره امینی، دریا زارع، هلیا حسن زاده، ساینا ابراهیمی و رها درویش نارنج بن دیگر عناوین برتر استان را به خود اختصاص دادند.

خانمها نرگس جعفری، نگار حسین نژاد و بهار بنی یعقوب آبکنار در سطح Hippo 3 موفق کسب رتبه های اول تا سوم استان پهناور تهران شدند. سید پارسا میری، النا ناظری، پریسا دولتی شانجانی، نازنین زهرا فلاح پور، معراج آقا نژاد، آرمیتا بخشعلی شمیرانی و نیلوفر شریف زاده نیز با ربودن گوی سبقت از رقبا در رده های بعدی قرار گرفتند.

در سطح Hippo 4 ستایش یمقانی و ارغوان قیدی عناوین اول و دوم استان و کشور را به خود اختصاص دادند و کیمیا عرفانیان آسیایی مقام سوم استان تهران را کسب کرد. نیکا منتظری، نیایش دستورانی، بهار خلجی، وانیا پازوکی، سینا محمدی وند خوش خو، یاسمین تقدیری و انوشا معیار نعیمی نیز دیگر عناوین برتر استان را به خود اختصاص دادند.

در رده Hippo 5 نیز محمد متقی، رها کشتگر و آرمیتا نصیری فر در جایگاه اول تا سوم استان قرار گرفتند. در این رده سامان هاشمی، پارمیدا مصطفوی، ژینا رحیمی، ایلغار ناری، رادمان بزرگی، زهرا شمسایی و پریناز کامرانی دیگر جایگاه های برتر استان را به خود اختصاص دادند.

در مرحله نخست المپیاد هیپو 2023 موسسات و مراکز نمایندگی هیپو از جمله موسسات سارینا، سمپاد سنتر، جرعه، فرا رسانه برگ نو، شکوفا و سخنوران به همراه موسسه برنا از پردیس و برگزیدگان شهریار و البته نفرات ثبت نامی مرکز خلاقیت جوانان پارسه (شعبه تهران) عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاردند و عناوین برتر استان را درو کردند.

به نظر می رسد با راهیابی پرتعداد تهرانی ها به مرحله نیمه نهایی هیپو 2023، این استان موقعیت مناسبی برای قرار گرفتن نفرات در فهرست فینالیستهای هیپو 2023 داشته باشد؛ با این امیدواری که این درخشش ها تا پایان هیپو2023 تداوم یابد و شاهد توفیق هموطنانمان در این رویداد علمی بین المللی باشیم. شایان ذکر است 20 نفر از زبان آموزان استان تهران امسال در جمع 67 نفره راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی قرار گرفتند که این نشان دهنده عملکرد درخشان زبان آموزان استان است.

 

TOP