اهمیت یادگیری زبان انگلیسی از کودکی (یادگیری زبان برای کودکان و نوجوانان)

تاریخ : 1401/08/04

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی از کودکی

  • باعث رشد مغز می شود

بر اساس تحقیقات بسیاری که بر روی یادگیری زبان انگلیسی در کودکی انجام شده است، اغلب آن ها نشان میدهند که یادگیری زبان دوم در سنین پایین موجب رشد مغز و افزایش تمرکز می شود. افراد بطور طبیعی در شرایط مختلف از زبان مرتبط با همان شرایط استفاده میکنند. هنگامی که کودکان زبان انگلیسی را فرا می گیرند، در شرایط مختلفی به دنبال کاربرد آن بوده و این بازی ذهنی موجب افزایش تمرکز و دقت آن ها می شود.

  • خلاقیت آن ها را افزایش میدهد

دو زبانه شدن در سنین پایین به ظهور خلاقیت در کودکان کمک می کند. هنگامی که کودکان در کنار زبان مادری خود، زبان انگلیسی را نیز فرا می گیرند، ذهن آن ها اطلاعات بیشتری نسبت به الگوهای ارتباطی دیگر کودکان در اختیار داشته و موجب بروز خلاقیت، تنوع در برخورد با پدیده های اطراف و گسترش الگوهای ارتباطی آن ها می شود.

  • باعث بهبود عملکرد تحصیلی می شود

با توجه به بررسی های فراوان انجام شده در این زمینه، مشاهده می شود که یادگیری زبان دوم تاثیر مثبتی بر روی تحصیل کودکان در مدارس دارد. در این بررسی ها مشخص شده است کودکان دو زبانه عملکرد بهتری در برخی دروس از خود نشان داده اند. یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی می تواند علاوه بر افزایش مهارت های ارتباطی و خلاقیت کودکان، یادگیری آن ها را نیز بهبود داده و تاثیر مثبتی بر روی عملکرد تحصیلی آن ها داشته باشد.

(منبع:هیراد- با اندکی ویرایش)

موسسه خلاقیت جوانان پارسه (زبانسرای حافظ) با برگزاری المپیادجهانی هیپو فرصتی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده که بتوانند توان  علمی زبان انگلیسی خود را در سطح بین المللی بسنجند. اطلاعات بیشتر را می توانید در همین پایگاه اینترنتی (www.hippoiran.ir) مراجعه کنید.

 

 

TOP