هیپو چه کمکی به فرزندم خواهد کرد؟؟

تاریخ : 1401/08/17

المپیاد زبان انگلیسی هیپو که از یک دهه پیش خود را به عنوان رویدادی معتبر در سطح جهان معرفی کرده، چند سالی است میان زبان آموزان کشورمان نیز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شده است. در این میان نقش خانواده‌ها در تسهیل مشارکت کودکان و نوجوانان در چنین رویدادهایی غیر قابل انکار است. گاهی خانواده‌ها بر اساس چالشهای تحصیلی، مسائل مالی احتمالی، تجربیات ناخوشایند اجتماعی قبلی و... در اعتماد کردن به برخی موضوعات اجتماعی دچار تردیدهایی می‌شوند. موضوعی که ممکن است باعث تلنگر به ذهن برخی خانواده‌های زبان‌آموزان شود این است که حضور در رویدادی همچون المپیاد هیپو چه مزیت‌های آنی و بالقوه‌ای برای فرزندم خواهد داشت؟؟

در پاسخ به این پرسش می‌توان موضوع را از چند زاویه مورد واکاوی قرار داد...
الف) علمی:

شمار شرکت کنندگان و کشورهای فعال در المپیاد هیپو نشان می‌دهد مسیر حرکتی صحیح این المپیاد سبب شده در زمان کوتاه ده ساله، شاهد رشد شگفت‌انگیز محبوبیت المپیاد هیپو در میان زبان‌آموزان سراسر دنیا باشیم. مجموعه آزمونهایی که مهارتهای مختلف زبان‌آموز را محک می‌زند و یک رقابت علمی هیجان‌انگیز را میان داوطلبانی از ده‌ها کشور دنیا شکل می‌دهد تا از یک سو سطح آموزش زبان در مناطق مختلف محکی جدی خورده و به یک نظام هماهنگ و استاندارد جهانی نزدیکتر شود و از دیگر سو توانمندیهای علمی زبان‌آموز به بوته‌ی آزمایش گذارده شود.

ب) اجتماعی:
کودک و نوجوان امروزی به دلیل قرار گرفتن در معرض فضای مجازی و رسانه‌های ارتباط جمعی غیر رسمی و بدون ضابطه همواره خطر انحراف از مسیر صحیح اجتماعی را با خود همراه می‌بیند. تلاش و تمرکز خانواده‌ها، مراکز تحصیلی و نهادهای رسمی بر هدایت جامعه‌ی هدف به مسیر صحیح رشد و توسعه فردی (و اجتماعی) گواه این موضوع است. حضور در رویدادهای علمی کنترل شده و نظام‌مندی همچون المپیاد علمی زبان انگلیسی هیپو می‌تواند نقش موثری در جهت دهی ذهن و شخصیت مخاطب به مسیر صحیح تلاش برای توسعه‌ی فردی و در نگاهی بلندتر به توسعه‌ی اجتماعی ایفا کند.
پ) فرهنگی:
حضور در رقابتی مشترک با شرکت کنندگان صدها شهر ایران و ده‌ها کشور از قاره‌های مختلف دنیا به خودی خود روابط اجتماعی و فرهنگی میان مناطق مختلف ایران و جهان را بهبود می‌بخشد. ایجاد زمینه‌های مناسب برای مراوده‌های علمی می‌تواند زیرساختی مناسب برای تبادل فرهنگ و رشد کیفیت زندگی فردی آحاد شرکت‌کنندگان در چنین رویدادهای معتبری باشد؛ اتفاقی فرخنده که با حضور مدرسان، ممتحنین و برگزارکنندگان از نقاط مختلف کشور و البته در سطوح بالاتر با حضور افرادی از مناطق مختلف دنیا شکل اثرگذارتری نیز به خود می‌گیرد.
ت) اقتصادی:

هیپو به شرکت‌کنندگان انگیزه‌ی کافی برای پیشرفت در یک مسیر علمی همچون آموزش زبان انگلیسی را می‌دهد. انگیزه‌ای که می‌تواند شرکت کنندگان و فعالان حوزه زبان انگلیسی را به کسب درآمد مطلوب در این حوزه هدایت کند. این علاوه بر گردش مالی است که در حوزه صنعت توریسم (توریسم علمی) ایجاد می‌نماید.

آنچه در این مقال آمد تنها بخشی از مزیت‌هایی است که رویداد معتبری همچون هیپو فراروی فرزندان ما قرار می‌دهد.
لذت حضور در یک رویداد جهانی، امکان برنده شدن در رقابتی که جوایزی جذاب را روی میز قرار داده، آشنایی با فعالان عرصه‌ی علمی زبان انگلیسی، برخورداری از گواهینامه‌های بین‌المللی شرکت در آزمونها و بسیاری موارد دیگر از جمله مزیت‌های هیپو است.
به فرزندانمان کمک کنیم "جهانی" بیاندیشند

 

TOP