هستی زارع، یکی از افتخارآفرینان هیپو ۲۰۲۲: شرکت در هیپو یعنی تلاش برای یک موفقیت بین‌المللی و این خود زمینه ی پیشرفت است!

تاریخ : 1401/08/23

المپیاد جهانی هیپو با رسیدن به ایستگاه یازدهم توانسته به خوبی جای خود را در میان علاقه‌مندان یادگیری زبان انگلیسی در سطح جهان باز کند. فعالان این حوزه در کشورمان نیز با دانش و تلاش خود نقشی موثر در هیجان‌‌انگیزتر شدن این رقابت در سطح بین‌المللی ایفا می‌کنند.
یکی از نوجوانان خلاق و پرتلاشی که در دوره گذشته المپیاد توانست جایگاه خوبی به دست بیاورد خانم هستی زارع بود که از شهر زیبا و تاریخی شیراز با این المپیاد همراه شد.
برای آشنایی بیشتر شما با این دختر افتخارآفرین گفتگوی کوتاهی با او ترتیب دادیم. بخوانید…

* لطفا خودتان را معرفی کنید. نام، نام خانوادگی، سن و شهر خودتان را بگویید.

– هستي زارع هستم ١٩ ساله از شيراز و در حال حاضر دانشجو هستم.

*در مورد رزومه، سوابق موفقیت ها و شرکت در رخدادهای علمی، و ورزشی خود بگویید.

– من پیش از شرکت در المپياد زبان هیپو در كورس‌های مختلف تخصصی زبان انگليسی در زمينه‌های پزشكی و اقتصاد از دانشگاه هایی مانند Duke, Upenn و… شرکت کرده بودم و موفق به اخذ گواهينامه‌های ارزشمند این دوره‌ها شدم. همچنين دارای مدرک Chat و IELTS با نمره‌ی ٨ هستم.

* در حال حاضر در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید؟

– در حال حاضر دانشجوی رشته‌ی پزشكی هستم.

* در مراحل مختلف المپیاد هیپو 2022 چه امتیازی گرفتید و چه موفقیتی کسب کردید؟

-در مرحله‌ی اول و دوم قبول شده و مستقيما با رتبه ي دو جهانی و مقام اول در ايران به فينال ايتاليا راه يافتم و در مرحله‌ی پايانی موفق به كسب گواهينامه شدم.

* حضور در رخداد علمی و جهانی هیپو چه تاثیری در تلاش شما برای تداوم مسیر آموزش زبان انگلیسی خواهد داشت؟

– من مدت طولانی با زبان انگليسی آشنايی دارم و در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشته‌ام. المپياد هيپو نیز يكی از اقدامات جدیدم در جهت سنجش سطح زبانم بوده و قطعا آخرين اقدامم نخواهد بود چون علاقه‌ی زیادی به زبان انگلیسی و افزایش دانشم در این زمینه دارم. بدون شک تاثير رخدادهاییی مثل المپیاد هیپو در مسير يادگيری را نمی‌توان ناديده گرفت.

* المپیاد جهانی هیپو را چطور ارزیابی می کنید و به نظر شما این المپیاد تا چه حد می تواند محک مناسبی برای سنجش سطح کیفی آموزش زبان در کشورمان باشد؟

– از نظر سطح زبانی در این المپیاد به سنجش چهار مهارت نوشتاری، شنيداری، گفتاری و مهارت خواندن البته در حد متوسط پرداخته شد اما خود من به فرم سنجش سطح گرامر در المپیاد انتقاد دارم زیرا فکر می‌کنم از نظر گرامر كمی با استانداردهای آزمون‌هایی مانند IELTS و TOEFL فاصله داشت. نگاه من به مسابقات اینچنینی بیشتر مسابقاتی هيجان انگيز است نه آزمونهایی برای سنجش سطح تسلط زبان.

* رقابت پذیر بودن زبان آموز و تجربه شرکت در رویدادهای جهانی چه کمکی به رشد فردی زبان آموزان و پیشرفت های آینده آنان خواهد کرد؟

– حضور در يک فضای رقابتی دانش آموزان را به تلاش بيشتر برای اثبات خود ترغیب می‌کند و نتيجه‌ی تلاش بيشتر قطعا پيشرفت خواهد بود.

* چطور می توان به گسترش هیپو در ایران کمک کرد؟

– با مطرح كردن شانس شركت در اين آزمون و موقعيت و نتايج نهايی آن در مراكز آموزشی كشورمان همچون مدارس می‌توان به گسترش بيشتر آن كمک كرد. مخصوصا در مدارس سمپاد چرا كه میل رقابت، شركت در المپياد های علمی و پیروزی در عرصه‌های علمی همچون هیپو در چنین فضاهایی آموزشی بسيار بيشتر قابل مشاهده است و این حس رقابتی می­تواند از این مدارس به دیگر مراکز آموزشی نیز تسری یابد.

* چه برنامه ای برای آینده زبان انگلیسی خود دارید؟

– ديدن و زمان گذاشتن برای محتوای انگليسی زبان همچون فیلم‌ها، یادداشت‌ها، موسیقی و… از سنين كم يكی از تفريحات من بوده و خواهد بود. زبان انگليسی حالا برایم دارای كاربرد های مشابه و يا حتی در مواردی بيشتر از زبان مادری‌ام فارسی است و اين خود باعث پيشرفت‌های تدریجی و ذره ذره در هر سطح تسلط زبانی است.

* هیپو چه نقشی در برنامه های آینده شما خواهد داشت؟

– همانند تمام المپيادهای علمی جهانی اميدوارم كه اين تجربه برای موقعيت های علمی و شغلی آينده‌ام مفيد باشد.

* در پایان این گفت و گو صحبت خاصی اگر دارید بفرمایید.

– توصيه می‌كنم با علاقه در آزمون‌های مختلف علمی شركت كنيد زيرا نبود علاقه، نبود انگيزه را در پی خواهد داشت و بی‌انگیزگی در نهايت به عدم دستیابی نتيجه‌ی مطلوب خواهد انجامید.

* از شما بابت شرکت در این گفتگو ممنونم و برایتان در تمامی مراحل زندگی موفقیت آرزو میکنم.

  • من هم از شما ممنونم که این گفتگو را ترتیب دادید. برای شما و همکاران هیپو و همه­ی علاقه­مندان زبان انگلیسی در کشورمان آرزوی موفقیت دارم.

 

TOP